29.10.09

Expedice Maroko VI

18.9. جمعة
7:29 - Za chvíli máme vstávat a volat do autopůjčovny jestli už mají otevřeno. Bolí mě úplně všechno a k tomu ještě v krku z otevřeného okna a klímy.
9:30 - Kluci odjeli vlakem v 9 [snad], my jdeme vrátit auto a snad pojedeme vlakem v 11. Pořád mě všechno bolí.
11:08 - Vlak - Seděli jsme v kupé se třemi marokánci, ale jeden utekl někam kde je víc místa. Jsem zvědavá, jestli ho průvodčí vrátí zpátky jako holky na cestě do Marrákeše. Proti mě sedí pán, který si čte Le Journal a má sluneční brýle a na nich nasazené dioptrické brýle. Občas hrozně nahlas posmrkne.
13:40 - Blížíme se k Casablance. Půjdu se kouknout, jestli nenastoupí Pow s Vojtěchem, i když mám tušení, že spíš ne. V krku mě škrábě čím dál víc a taky se pořád moc nemůžu hýbat, protože včera velbloud.
Přistoupila k nám marocká slečna. Pořád po sobě koukáme a vytáhla si noťas. Má klávesnici s latinkou, tak by mě zajímalo, jak na ní píše.
Napsal Kraťa, že bydlí v medině. Tuším, že my opět skončíme ve Ville Nouvelle, protože sprcha a vlakové nádraží/odvoz na letiště autobusem blízko.
14:20 - Casa Voyageurs - Zápis jen abych věděla, jak dlouho trvá cesta z Marrákeše sem a pak odsud do Fesu. Kluky jsem nikde neviděla, ale třeba jedou třetí třídou.
Vysvětlivky: vlak nejede přímo přes Casablancu. Casablance nejbližší vlaková zastávka je právě Casa Voyageurs.
14:56 - Mezi Casablancou a Rabatem - Již podruhé během tohoto výletu vidím moře; to neva že z vlaku a z dálky. Taky jsem viděla megavěž casablanské mešity - z cca 20ti kilometrů.
Žádný z našich spolucestujících se zatím nehotoví že by chtěl vystupovat.
15:30 - V kupé je Marťas a čtyři ženy! Slečna která přistoupila jako poslední má křiklavě růžové tričko [s dlouhým rukávem samozřejmě] a k tomu jí ladí stejně křiklavě růžový šátek. Strašně bych si ji chtěla vyfotit.
Paní, která sedí vedle mě mluví trochu anglicky a nejspíš umí více německy, neboť se nás ptala jestli my také. Kromě toho ji zajímalo jestli nejsme američané a vypadala potěšeně, když zjistila že jsme z Evropy.
17:41 - Meknes - Poslední muslimka vystoupila, rychle jídlo než si k nám zas někdo přisedne.
19:01 - Fes - Jsme u brány Bab Mahrouk jak psal Kraťa, ale oni pro nás přišli k úplně jiné bráně, u které je autobusové nádraží Bab Mahrouk...a, vidím autobusové nádraží kousek od nás.
19:53 - Fes, Bab Boujeloud - Dobře to dopadlo. Kraťa si za bakšiš 3MAD pronajal průvodce, našel nás a dovedl nás tam kde budeme spát. Není to hotel, je to pronajatý dvoupokoj v čímsi domě. Jsme v "hospodě", přinesli jídlo, dopíšu to později.
20:45 - Dostala jsem děsně velkou porci kuskusu s jedním kouskem masa.
Pow s Vojtěchem a Johny s Lucií jsou nezvěstní.
Platíme a jdeme nakupovat.
21:50 - Nechala jsem se zatáhnout do smlouvání o nákup djellaby. Původní cena 250MAD, konečná cena 110MAD. Smlouvala celá rodina [otec, matka, syn] a nabídli mi i boty, ale ty už jsem si po úspěšně provedeném obchodě dovolila odmítnout.
Obešli jsme si blok a usedli v restauraci hned naproti té, kde jsme večeřeli. Máme objednané zákusky a marocký čaj. Trochu se bojíme, že obdržíme dvě špinavé sklenice plné mátových listů zalitých horkou vodou.
22:00 - A je to tady: jsou to dvě špinavé sklenice plné mátových listů zalité horkou vodou, navíc je ještě velká spousta cukru.